top of page
Regler för marknadsföring
av lotteri
Ingen spelare får vara under 18 år. Forskning visar att personer i åldern 18 till 25 år är särskilt känsliga för att utveckla spelberoende, och därför bör denna grupp undvikas i direktmarknadsföring.
Regler för marknadsföring av lotteri
Ingen spelare får vara under 18 år. Forskning visar att personer i åldern 18 till 25 år är särskilt känsliga för att utveckla spelberoende, och därför bör denna grupp undvikas i direktmarknadsföring.
-
All marknadsföring måste inkludera logotypen "För dig över 18 år."
-
Marknadsför inte produkten i forum eller på platser som vänder sig till minderåriga.
-
Skicka inte direktreklam utan att försäkra dig om att mottagaren är över 18 år.
-
Ingen försäljning får riktas till personer under 18 år.
Stödlinjen
All marknadsföring måste innehålla en länk till Stödlinjens hemsida och/eller telefonnummer, där spelaren kan få stöd vid spelproblem. Radioreklam är det enda undantaget från kravet att informera om Stödlinjen (poddar räknas inte som radioreklam).
Övriga regler för marknadsföring
-
Alla regler enligt marknadsföringslagen ska tillämpas.
-
All marknadsföring ska följa Svenska Spelbranschens riktlinjer.
-
Den ska också överensstämma med Konsumentverkets vägledning.
-
Ta del av exempel på sanktionsavgifter och beslut som Spelinspektionen har utfärdat.
Licensinnehavare Studza
Licensinnehavaren för lotten Studza är IOGT-NTO, med organisationsnummer 802001-5569. IOGT-NTO ansvarar för att marknadsföringen sker med måttfullhet. Samtliga marknadsföringskampanjer ska godkännas av IOGT-NTO/Miljonlotteriet.
Trygg spelupplevelse
Studza erbjuder en stabil och säker spelupplevelse.
Marknadsföringsregler
Marknadsföring får endast riktas till personer över 18 år.
Ansvarsfull annonsering
Följ våra riktlinjer för annonsering
Spellicens
IOGT-NTO är licensinnehavaren för Studza.
bottom of page