top of page

Regler för marknadsföring
av lotteri

Ingen spelare får vara under 18 år. Forskning visar att personer i åldern 18 till 25 år är särskilt känsliga för att utveckla spelberoende, och därför bör denna grupp undvikas i direktmarknadsföring.


Regler för marknadsföring av lotteri

Ingen spelare får vara under 18 år. Forskning visar att personer i åldern 18 till 25 år är särskilt känsliga för att utveckla spelberoende, och därför bör denna grupp undvikas i direktmarknadsföring.

 

  • All marknadsföring måste inkludera logotypen "För dig över 18 år."

  • Marknadsför inte produkten i forum eller på platser som vänder sig till minderåriga.

  • Skicka inte direktreklam utan att försäkra dig om att mottagaren är över 18 år.

  • Ingen försäljning får riktas till personer under 18 år.



Stödlinjen

​All marknadsföring måste innehålla en länk till Stödlinjens hemsida och/eller telefonnummer, där spelaren kan få stöd vid spelproblem. Radioreklam är det enda undantaget från kravet att informera om Stödlinjen (poddar räknas inte som radioreklam).​


Övriga regler för marknadsföring

 



Licensinnehavare Studza


Licensinnehavaren för lotten Studza är IOGT-NTO, med organisationsnummer 802001-5569. IOGT-NTO ansvarar för att marknadsföringen sker med måttfullhet. Samtliga marknadsföringskampanjer ska godkännas av IOGT-NTO/Miljonlotteriet.

Trygg spelupplevelse

Studza erbjuder en stabil och säker spelupplevelse.

Marknadsföringsregler

Marknadsföring får endast riktas till personer över 18 år.

Ansvarsfull annonsering

Följ våra riktlinjer för annonsering

Spellicens

IOGT-NTO är licensinnehavaren för Studza.

bottom of page